OHWA

Optician Home Web App (OHWA)

De OHWA sluit naadloos aan bij de OITA, alleen kan de klant dit gewoon thuis oproepen of op een andere plaats met een internettoegang. Via de website van de Opticien kan de klant een deel van de collectie (10% – 30%) bekijken en deze zelfs via Virtual Reality op het gezicht plaatsen. De Opticien is 24/7 open voor bestaande en nieuwe klanten. Heeft een klant een keuze gemaakt dan kan hij/zij de bril(len) reserveren tijdens het maken van een afspraak.

De OHWA maakt een klantprofiel aan. Aanmelden kan ook via Facebook, Twitter en Google. Na een aantal korte vragen gaat de OHWA over tot een ‘face analysis’. Nu krijgt de klant een aantal briltypen en brillen te zien die passen bij de gemaakte selectie. Deze selectie is nog altijd door de klant aan te passen. Vervolgens kan de klant deze virtueel passen. Dit betekent dat de bril echt op het gezicht staat en mee gaat met bewegingen. Zo kan de klant ook de zijkant (veer) van de bril zien. Via de OHWA is de Opticien altijd geopend en tevens zorgt social media voor een brede verspreiding van de naam en de moderne applicaties die gebruikt worden. De Opticien gaat mee met de tijd en speelt in op de wensen van de klant. Zo maakt men reclame en krijgt de Opticien ook bekendheid buiten de regio.

Voordat de klant voor de afspraak komt, kan de Opticien het profiel nog bekijken en tijdens de oogmeting wellicht nog gerichtere vragen stellen. De klant kan zelf via OITA ook in de winkel zijn/haar profiel nog bekijken tijdens het wachten, voorafgaand aan de afspraak. Zo zijn de OITA en de OHWA ook weer aan elkaar gekoppeld en één geheel. Ook de OHWA biedt de Opticien maximale mogelijkheden om deze naar eigen smaak in te richten, en verder uit te breiden.